Nejsem typ člověka, který by se nějak extra vyžíval v častém nakupování. A tak když jsem si potřeboval pořídit nové boty, zvolil jsem v podstatě cestu nejmenšího odporu a koupil to, co se mi zdálo dobré, ale hlavně, bylo to "po ruce".
Dnes už vím, že to nebylo dobře. Už léta jsem (co se obuvi týká) věrný především značce NIKE. Letos jsem udělal (více méně z lenosti) výjimku. V prodejně A3 SPORT, v kolínském OC Futurum (neměl jsem ho zrovna daleko) neměli žádné Nike, které by se mi buď líbily, nebo mi padly velikostí. A tak jsem si řekl, že Puma také nevypadá špatně a trička co mám jsou v poho, tak si pro tentokrát koupím Pumu. Chyba. Po asi třech měsících nošení se mi začala propadat pata a kompletně odlepovat podrážka.
Nemívám ve zvyku zboží reklamovat. A když, tak se většinou jedná o věci typu nefunkční router nebo špatné RAMky. Ale boty, to jsem snad nikdy nereklamoval. Nike vždycky držely. Ovšem tentokrát, ani nevím proč, jsem si lístek od bot schoval. Tak jsem se rozhodl: "Boty skoro za dvojku a nevydrží tři měsíce? To nemůžu nechat jen tak." Vydal jsem se tedy do A3 Sportu boty reklamovat. Prý všechny reklamace posílají do Plzně a mají na to 30 dnů. Říkám si: "OK, si počkám. Staré Nike jsem nezrušil a stejně bude teď teplo na sandálky."
Dnes (jeden týden po reklamaci) mě překvapil e-mail, že reklamace je vyřízena a připravena k odběru na prodejně. Sice na pěti krátkých řádcích byly použity tři fonty, ale budiž. Jsem rád, že to šlo tak rychle. Ovšem, to jsem se radoval předčasně. Reklamace byla k mému překvapení zamítnuta.
Pominu-li fakt, že celý reklamační protokol obsahuje přehršel typografických hrubek, je napsán v
Aha, takže to je normální, že použité lepidlo lepí jen tři měsíce? Nebo si snad myslí, že nemám doma na práci nic jiného, než si po večerech prolévat boty ředidlem, abych to lepidlo rozpustil? Nebo snad pod titulem správné údržby se schovává: "Boty si každý měsíc prolijte čerstvou dávkou lepidla."? By mě teda zajímalo, jakou jinou reklamaci by chtěla madam uznat?
Působí to na mě jako obecné univerzální plky. Prostá Ctrl+C, Ctrl+V odpověď napsaná nevkusným komiksovým fontem – asi pro odlehčení situace. Sorry, ale to se mi moc nelíbí.
Nicméně na reklamačním listu A3 Sportu se jako první položka zaškrtává, zda se jedná o první, druhou nebo třetí reklamaci. Takže jsem okamžitě zaškrtl "2. reklamace" a boty poslal znovu do Plzně. Vím, že zboží bylo údajně důkladně prohlédnuto, ale zkuste to, prosím, ještě jednou, znovu a lépe. Třeba uvidíte, že se mi odlepila už skoro polovina podrážky. Zdůrazňuji: běžným nošením.
Ať to dopadne, jak to dopadne, jedno už vím. Když boty, tak příště jedině opět Nike (nebo možná Lacoste, nebo po vzoru Leeho nějaké "23"). Ale Puma boty už nechci (teď chápu, proč mi Boris zabouchl dveře, když viděl, co mám na nohou :D) a rozhodně žádné boty z A3 SPORT.
updated
Tak po třech týdnech druhé reklamace se mi boty vrátily "opravené". Opravené v uvozovkách, protože to sice někdo hezky slepil, ale měl jsem je dvakrát na sobě a už vidím, že sám bych si to opravil lépe. Tak je vezmu asi ještě dvakrát na sebe a pošlu třetí reklamaci... uvidíme.
Už kduž mi je ten prodavač předával, tak mi říkal: "Oni Vám to slepili, ale kdyby se to zase odlepilo, tak je přineste, záruka pokračuje..." Mně to přišlo trochu divné, ale teď vidím, že asi věděl dobře proč to říká.
updated 2
Po cca dalších dvou týdnech mi v A3 sportu nabídli kompenzaci a dali mi na výběr:
Dnes už vím, že to nebylo dobře. Už léta jsem (co se obuvi týká) věrný především značce NIKE. Letos jsem udělal (více méně z lenosti) výjimku. V prodejně A3 SPORT, v kolínském OC Futurum (neměl jsem ho zrovna daleko) neměli žádné Nike, které by se mi buď líbily, nebo mi padly velikostí. A tak jsem si řekl, že Puma také nevypadá špatně a trička co mám jsou v poho, tak si pro tentokrát koupím Pumu. Chyba. Po asi třech měsících nošení se mi začala propadat pata a kompletně odlepovat podrážka.
Nemívám ve zvyku zboží reklamovat. A když, tak se většinou jedná o věci typu nefunkční router nebo špatné RAMky. Ale boty, to jsem snad nikdy nereklamoval. Nike vždycky držely. Ovšem tentokrát, ani nevím proč, jsem si lístek od bot schoval. Tak jsem se rozhodl: "Boty skoro za dvojku a nevydrží tři měsíce? To nemůžu nechat jen tak." Vydal jsem se tedy do A3 Sportu boty reklamovat. Prý všechny reklamace posílají do Plzně a mají na to 30 dnů. Říkám si: "OK, si počkám. Staré Nike jsem nezrušil a stejně bude teď teplo na sandálky."
Dnes (jeden týden po reklamaci) mě překvapil e-mail, že reklamace je vyřízena a připravena k odběru na prodejně. Sice na pěti krátkých řádcích byly použity tři fonty, ale budiž. Jsem rád, že to šlo tak rychle. Ovšem, to jsem se radoval předčasně. Reklamace byla k mému překvapení zamítnuta.
Pominu-li fakt, že celý reklamační protokol obsahuje přehršel typografických hrubek, je napsán v
Aha, takže to je normální, že použité lepidlo lepí jen tři měsíce? Nebo si snad myslí, že nemám doma na práci nic jiného, než si po večerech prolévat boty ředidlem, abych to lepidlo rozpustil? Nebo snad pod titulem správné údržby se schovává: "Boty si každý měsíc prolijte čerstvou dávkou lepidla."? By mě teda zajímalo, jakou jinou reklamaci by chtěla madam uznat?
Působí to na mě jako obecné univerzální plky. Prostá Ctrl+C, Ctrl+V odpověď napsaná nevkusným komiksovým fontem – asi pro odlehčení situace. Sorry, ale to se mi moc nelíbí.
Nicméně na reklamačním listu A3 Sportu se jako první položka zaškrtává, zda se jedná o první, druhou nebo třetí reklamaci. Takže jsem okamžitě zaškrtl "2. reklamace" a boty poslal znovu do Plzně. Vím, že zboží bylo údajně důkladně prohlédnuto, ale zkuste to, prosím, ještě jednou, znovu a lépe. Třeba uvidíte, že se mi odlepila už skoro polovina podrážky. Zdůrazňuji: běžným nošením.
Ať to dopadne, jak to dopadne, jedno už vím. Když boty, tak příště jedině opět Nike (nebo možná Lacoste, nebo po vzoru Leeho nějaké "23"). Ale Puma boty už nechci (teď chápu, proč mi Boris zabouchl dveře, když viděl, co mám na nohou :D) a rozhodně žádné boty z A3 SPORT.
updated
Tak po třech týdnech druhé reklamace se mi boty vrátily "opravené". Opravené v uvozovkách, protože to sice někdo hezky slepil, ale měl jsem je dvakrát na sobě a už vidím, že sám bych si to opravil lépe. Tak je vezmu asi ještě dvakrát na sebe a pošlu třetí reklamaci... uvidíme.
Už kduž mi je ten prodavač předával, tak mi říkal: "Oni Vám to slepili, ale kdyby se to zase odlepilo, tak je přineste, záruka pokračuje..." Mně to přišlo trochu divné, ale teď vidím, že asi věděl dobře proč to říká.
updated 2
Po cca dalších dvou týdnech mi v A3 sportu nabídli kompenzaci a dali mi na výběr:
- Vezmu si rozbité boty a vrátí mi polovinu peněz.
- Vyberu si jiné boty v původní ceně.
- Vezmu si cash. :-) -- to byla ta volba pro mě. Díky, čau!
Postup reklamce tristní, ale já s pumou nemám problém sálovky na squash od pumy vydržely 3 roky intenzivního hraní... další normální na ven taky vždy v pohodě..
ReplyDeleteJo, tak určitě nechci tvrdit, že Puma dělá jen šmejdy a Nike vůbec. Řekněme se to upřímně, vše to je ze stejné (nebo velice podobné) fabriky "Made in China". Zkrátka mám na Nike asi větší štěstí, ale příště fakt udělám pár kroků navíc někam do Nike store. :)
DeleteTo snad není možný, jak si tohleto můžou dovolit. Snad už ti to uznaj a třeba i něco normálně napíšou.. hrůza fakt.
ReplyDeleteNo uvidíme, kéž by... Já spíš čekám, že příště zaškrtnu políčko "3. reklamace". :D
Deleteten font je fakt tragickej:D
ReplyDelete