Na Óčko TV nevyhrajete

To takhle nemůžete večer usnout, tak si pustíte trochu hudby... respektive máte to v plánu. Avšak na Óčko TV neběží hudební videoklipy, ale telefonická soutěž Musicgame.


Moderátor začíná s tím, že vám nabízí 5 000 Kč (a postupem času přihazuje až na 25 000 Kč) za správné číslo - to byste měli získat po vyřešení relativně jednoduchého příkladu (teda alespoň tak jsem to pochopil, pravidla jsem nenašel, jen tyto podmínky). Poté vám už jen stačí vytočit správné telefonní číslo (tuším za nějakých 70 Kč / min), dovolat se, zodpovědět vědomostní otázku a poté, máte-li patřičné vědomosti (nebo štěstí), tak vás přepojí do vysílání, kde zodpovíte soutěžní otázku a odpovíte-li stejné číslo, které ukrývá moderátor v obálce (nadepsané ŘEŠENÍ), tak vyhráváte.
Říkám si, že to je easy... ale musí na tom přece nějak vydělávat. Tak soutěž sleduji a divím se, jaká čísla lidé hádají. Tak si říkám, asi spoléhají na dostatek špatných odpovědí. V hlavě jsem si zobrazený příklad (ignoruji různé fonty a beru: 1+(18-3)*2+8-(7*0+12)+3-4*2+5+7=?) spočítal (výsledek přece musí být 34 - to by řeklo každé průměrné děcko ze základky).
Po chvíli jsem se dočkal a skutečně nějaký soutěžící hádá 34. Moderátor poděkuje za dobrý tip, ale prý to není správně. Další volající: "34". Opět špatně. Aha. Přichází na řadu série výpočtů:
  • ještě jednou v hlavě a výsledek je opět 34!
  • Android kalkulačka dává "překvapivě" výsledek 34!
  • Co na to Google kalkulačka? Je to 34!
  • OK, zkusím skvělý nástroj Wolfram Alpha a opět 34!


Říkám si, v čem je chyták? V tom si všimnu textu na obrazovce, kde je napsáno "sečtěte všechna čísla na obrázku", tak se zkusím vykašlat na všechny závorky a priority a všechna čísla jen sečtu, ale ani tak jsem nedostal "správný" výsledek 504, který moderátor na konci soutěže  prozradil. On totiž "kupodivu" žádný volající toto číslo neuhodl.




Být volající já, tak asi ve smyslu článku VI. výše zmíněných podmínek vznesu protest. Přecejen provolat třeba 5 litrů, a pak vidět takovou blbost.

Nebo netušíte někdo, jak Provozovatel na číslo 504 přišel? V čem je fígl? Neznáte někdo přesná pravidla, co se má doplnit za otazník? Pište pls do komentářů. ;)

Comments

  1. Také jsem pochopitelně došel k výsledku 34 a teď si marně lámu hlavu proč je výsledek právě 504 . Jediné co mne napadá je to, že zadání vlastně, jak je na obrázku psáno, nebylo vypočítat příklad, ale sečíst všechna čísla. A těch čísel tam je dost a jsou tam i čísla římská (text pod rovnicí) a navíc tam může být ještě kdoví co :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jojo, ta "Íčka" v textu pod obrázkem jsem také zkoušel přičíst... ale stejně, 504 je pro mě furt záhadou. :)

      Delete
  2. Taky jsem na to koukala a počítala jako divá. Ani s těmi římskými to nevychází. Co mně ještě zaráží je, že znaménka jsou na konci řádku a ne na začátku, jak je obvyklé. Ale ani tak jsem si s tím neporadila. Taky by mně zajímalo jak to mysleli. Pokud to ovšem nebyla celé bouda.

    ReplyDelete
  3. Nevíte někdo oficiální "míry" slečny Nicole? :D

    ReplyDelete
  4. Nicole je teda asi pořádný číslo :D:D

    ReplyDelete
  5. Šance, že to někdo uhodne, je minimální, protože za čísla se mohou brát všechny znaky na obrázku (I je 1, = je 2, X je 10, L je římská 50, s je 5, závorka je C tedy 100). Záleží jen na tom, jak to bral autor příkladu. Lidí tam volá opravdu hodně. Sledoval jsem to pár dní a vyhrát jsem nikoho neviděl, proto tam také nabízejí odměny i za špatné odpovědi.

    ReplyDelete
  6. Ale jo, dá se dojít k těm 504, když už víš, že to má být tolik - dole ve jméně je 250 (IC + C + L +I) a v příkladu se dá dopočítat 254, když levé závorky bereš jako C a -3 jako mínus tři. Akorát je tam divná ta svislá čára před dvojkou - I nebo jednička nebo absolutní hodnota? Prostě to postrádá logiku a ještě navíc v každé části obrázku je jiná. A to ještě asi blbečkové nevědí, že existuje Eulerova konstanta - viz NICOLe

    ReplyDelete

Post a Comment